Håll det inne eller säg till mig

Jag räknar inte in dig längre. Du räknas inte längre. Ni räknas inte.

Håll det för er själva. Jag fattar. Jag är inte dum.
Om inte säg det till mig. Erat smyg är sjukt irriterande.
Visa mer öppet att ni stör er på mig går inte. Men istället för att snacka bakom ryggen säg det till mig.
Det blir inte bättre för att ni pratar bakom ryggen. Jag är inte blind, jag är inte döv och framför allt inte dum.
Jag tycker inte illa om någon men sättet att hantera det på är jobbigt.
Jag vet att jag kan uppfattas jobbig men jag har en och flera gånger sagt att: Säg det till mig. Jag förstår.
För jag är medveten om min personlighet. Den är högjudd, den är sprallig och uppmärksam-sökande. Jag vet exakt hur jag är. Därför förbannas jag på er som jag hör "Kan hon inte bara hålla käften?" "Att hon alltid ska synas!" "Kärring!".
Jag hör allting. Om inte annat får jag höra på omvägar.
Det är inte kul att höra det från nära "vänner".

Att en människa ska få sådan falskhet att försvinna är sjukt. Att en människa förändrar en hel grupp är sjukt. Att en människa ska vara tvungen att hålla ihop en vänskapskrets är sjukt. Allting är sjukt.

Mikaela. Du är den enda som tål mig och om inte, säger det iallafall.
Jag saknar dig.

Jag vill hoppa av denna linje.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

älskling skit i dom. om dom nu vill hålla på så får dom göra det. det är inget normalt beteende av folk som är sjutton år. dom ska veta bättre och betee sig bättre, det är bara ren omogenhet. jag har inget emot personerna i sig. men de ska inte hålla på så mot dig! verkligen inte! om man inte bara kan lösa konfliken och säga det rakt ut så är man inte värd att uttrycka de orden heller. gumman, skratta åt det! vi ses snart babe. love you!

2008-12-18 @ 13:30:35
URL: http://mrietz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Eller så kan man blogga om alla sina problem och gå bakom ryggen på personerna ifråga. Men varför inte prata med de jobbiga personerna personligen och förklara att du inte vill höra mer av skiten....? //Det blir jobbigt för alla om man är konflikträdd

2008-12-18 @ 17:43:08
Postat av: Beskymrad

Nu för tiden har alla en blogg var, och det är genom den man komminiserar med varandra. Dessutom tömer man ut alla sina kärleksproblem i den, ibland når informationen/problemen i förhållandet ut till bloggen fortare än vad den gör till den man är tillsammans med. Rätt skyst underhållning!/ Men fy fan för att leva i ett sådant förhållande.

2008-12-18 @ 18:03:19
Postat av: Beskymrad

Nu för tiden har alla en blogg var, och det är genom den man komminiserar med varandra. Dessutom tömer man ut alla sina kärleksproblem i den, ibland når informationen/problemen i förhållandet ut till bloggen fortare än vad den gör till den man är tillsammans med. Rätt skyst underhållning!/ Men fy fan för att leva i ett sådant förhållande.

2008-12-18 @ 18:05:52
Postat av: Förstår

Förstår att det måste kännas jobbigt, men om du vet att de tycker att du är lite för högljudd så varför ändrar du inte lite på det då? Om det är bara är det som är problemet menar jag. De kanske inte ville säga något till dig eftersom de bryr sig om dig och inte vill såra dig, trots att du har sagt att du vill veta. Jag vet inte hur du fick veta att de tyckte så om dig, men den som berättade för dig borde inte ha rusat direkt till dig och berättat det. Istället skulle han/hon bett dem att prata om problemet med dig, och övertalat dem att det var bäst att du fick höra det från dem. För det kanske de hade tänkt göra ändå? Felet ligger ju egentligen i att någon berättade allt det här för dig innan de andra tog mod till sig och gjorde det själva.

2008-12-19 @ 10:05:54
Postat av: klasskamrat ! <3

asså emma, ja har inte något emot dig. skulle jag tycka du var jobbig hade jag självklart sagt det till dig, men det kan vara svårt ifall man inte vet om du kommer bli sur för det eller inte. ja vet vem det var som sa det till dig och den personen är ju nu en som ingen kommer berätta saker för nu när vi vet att "den" säger det vidare. men ja tycker inte att du ska hoppa av för det, du är en del av klassen och det kommer du alltid att vara =) hoppas det blir bättre när vi börjar i skolan igen, kanske alla vi tjejer kan prata ut om det här då. God Jul! <3

2008-12-19 @ 13:30:31
Postat av: Anonym

Emma du är kung!!

2008-12-19 @ 16:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0