Är utbudet inte större?

Jag och Frida hade en diskussion idag när vi fikade på Blåbär. Utbudet i Örnsköldsvik är litet. Eller det finns killar, men träffar man en får man höra från en eller fler: Jaha, han. Har du inte hört.. Han har..Han gjorde.. Osv.
Alla vet allt om alla. Om en kille haft ett rykte för två år sen om att vara player så kommer troligast det upp i diskussionen om jag skulle komma och säga att jag dejtade honom till mina vänner. Jag frågar mig själv - Varför?
Vi kan inte dra alla över en kam egentligen.
Folk kan ju förändras.. Därför borde man egentligen inte lyssna på gammalt snack utan istället lära och känna han som han är NU. Eller har jag fel?
I wanna get away for a while.
Jag vill flytta till en annan stad. Där jag är okänd och människor omkring mig är okända. Lära känna nytt blod liksom. Bara starta om på nytt. För i Örnsköldsvik byter vi med varandra i princip. Jag dejtar han och i nästa sekund dejtar min nära vän honom. Ingen är okänd i vår lilla stad. Ingen är orginell. Alla vet alltid något om vem man än väljer.
Jag hade det där okända. Känslan av nytt. Den kändes great när den fanns där. Nu är den lite old and grey den också.. Tyvärr.
Ta mig till en anna stad och gör mig okänd. Gör mig unik någonstans. Här är jag. Hon den där. Emma Östman bara.



Öppna nya dörrar för mig på en ny plats
Med nya äventyr
Jag är trött på denna ruta
Inget händer och tiden står still

Take me somewhere else

Kommentarer
Postat av: Anonym

flytta till mig min darling,

men tänk snart student, sen seen sen är det en ny stad!

2008-12-15 @ 17:42:07
Postat av: Anonym

så sannt

2008-12-15 @ 21:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0